A A A

Ziua ușilor deschise

20 Noiembrie 2025 | 7

Desfășurarea Zilei Ușilor Deschise pentru studenții Facultății de Drept, grupa Ю-23 a Universității de Stat din Comrat

Judecătoria Comrat informează despre desfășurarea cu succes a Zilei Ușilor Deschise pentru studenții Facultății de Drept, grupa Ю-23 a Universității de Stat din Comrat, care a avut loc la data de 20.11.2025 în incinta instanței, situată pe adresa: mun. Comrat, str. Lenin, 242.

Evenimentul s-a desfășurat într-o atmosferă caldă și profesională și a întrunit peste 15 studenți interesați de activitatea sistemului judiciar și de funcționarea autorităților judiciare.

Pe parcursul programului, participanții au vizitat sălile de ședințe, au făcut cunoștință cu activitatea judecătorilor, asistenților judiciari și angajaților aparatului instanței. Un interes deosebit a fost manifestat față de prezentarea instrumentelor digitale moderne, inclusiv sistemele de judecată electronică și gestionare a cauzelor.

Studenții au participat la o discuție deschisă cu colaboratorii instanței. În timpul întâlnirii au fost oferite răspunsuri la întrebări privind aspectele practice ale activității judiciare, cerințele față de candidații pentru funcții în sistemul judecătoresc și oportunitățile de dezvoltare profesională.

În cadrul discuției cu studenții, președintele instanței, Igor Botezatu, a vorbit despre structura sistemului judecătoresc, legislație, instanțele de drept comun, sarcinile și funcțiile acestora, precum și despre competența materială și teritorială a cauzelor.

Șefa Secției de sistematizare, monitorizare și generalizare a practicii judiciare și relații cu publicul, Liubovi Demerji, a prezentat în detaliu procedura de primire a cererilor cetățenilor, organizarea lucrărilor de secretariat și a demonstrat sistemele de audio și video utilizate pentru înregistrarea ședințelor și pentru desfășurarea videoconferințelor, cu care sunt dotate sălile de ședințe.

Șefa Direcției de evidență și documentare procesuală a instanței, Svetlana Nedealco, a povestit despre funcționarea sistemului judecătoresc, despre tehnologiile moderne utilizate și despre serviciile informaționale implementate în cadrul instanțelor, inclusiv Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) și sistemul de fixare tehnică a procesului „SRS Femida”.

În plus, în cadrul evenimentului, participanților li s-a oferit posibilitatea să se familiarizeze cu activitatea grefierului, a specialiștilor Secției de evidență și documentare procesuală (cancelarie), a arhivarului și a expeditorului.

Pe durata excursiei, studenții au putut adresa orice întrebări care le interesa.
Întâlnirea a fost una dinamică și informativă, iar studenții s-au arătat sincer recunoscători pentru organizarea evenimentului.